
Ugdymo įstaigose – būtinas didesnis dėmesys patalpų vėdinimui
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija primena, kad tinkamas patalpų vėdinimas gali padėti valdyti oro lašeliniu būdu perduodamų infekcijų plitimą. Ekspertų teikiamose gairėse, siekiant mažinti COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) užsikrėtimo riziką patalpose, nuosekliai rekomenduojama užtikrinti vėdinimo sistemų tinkamą veikimą, padidinti oro apykaitą, kai tik įmanoma vengti oro recirkuliacijos, o natūraliai vėdinamose patalpose užtikrinti dažną patalpų vėdinimą atidarant langus.
Prasidėjus naujiems mokslo metams primename, kad būtina įsivertinti švietimo įstaigose esančių vėdinimo sistemų būklę (jei natūralus vėdinimas – natūralaus vėdinimo kanalų, grotelių būklę, ar varstosi langai, orlaidės, jei mokyklos patalpose įrengta mechaninė vėdinimo sistema – patikrinti jos veikimą, filtrų būklę).
Užtikrinant tinkamą vėdinimą svarbus ir mokyklos bendruomenės elgesys – mokyklos bendruomenė turi suprasti vėdinimo naudą, tinkamai naudoti vėdinimo sistemas. Kad būtų galima įvertinti ir užtikrinti pakankamą vėdinimą, bent jau patalpose, kuriose vėdinama atidarant langus ir orlaides, gali būti naudojami anglies dvideginio (CO2) indikatoriai. Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, projekto „Ikimokyklinio ir mokyklinio ugdymo įstaigose teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybės prieinamumo gerinimas, Joniškio ir Raseinių rajonų savivaldybėse“ lėšomis įsigijo „Testo 440“ – klimato matavimo prietaisus, kurie papildė visų rajono ugdymo įstaigų sveikatos kabinetų sudėtį. Siekiant užtikrinti kuo geresnę patalpų ventiliaciją, turėtų būti palaikoma ne didesnė kaip 800–1 000 ppm anglies dvideginio (CO2) koncentracija patalpose.
_________________________________________________________________________
Primenamame – visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas Raseinių rajone veikiančiose ugdymo įstaigose teikia Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro komanda.
- Visuomenės sveikatos specialistai tvarko mokinių sveikatos pažymėjimų duomenis ir remiantis jais teikia išvadas bei rekomendacijas.
- Identifikuoja visuomenės sveikatos rizikos veiksnius ir teikia žinių apie jų prevencines priemones.
- Organizuoja arba koordinuoja iniciatyvas vaikams ir ugdymo įstaigos bendruomenei apie sveikatos stiprinimą, išsaugojimą ir ligų prevenciją.
- Konsultuoja ir teikia žinių, padėsiančių užtikrinti sveikatai palankią aplinką ugdymo įstaigose.
- Konsultuoja maitinimo organizavimo, maisto saugos bei kokybės klausimais.
- Organizuoja lėtinių neužkrečiamųjų ligų ir užkrečiamųjų ligų profilaktiką bei kontrolę.
- Esant ugdymo įstaigose teikia ir koordinuoja pirmosios pagalbos teikimą.
Turint klausimų apie ugdymo įstaigos visuomenės sveikatos priežiūros būklę arba individualią pagalbą mokiniui, prašome kreiptis į Jūsų ugdymo įstaigą aptarnaujantį visuomenės sveikatos specialistą.