Skip to content

Laimingesnių vaikų ir laimingesnių šeimų recepto paieškos šių metų vasarą

Pasidalinkite

Metų pradžioje padiktuoti valstybiniai visuomenės sveikatos priežiūros prioritetai, nors ir įnešė sumaišties, tačiau atnešė ir daug teigiamų pokyčių. Vienas jų – Vytauto Didžiojo universiteto Tėvų akademijos įkvėpta susitikimų, skirtų tėveliams iniciatyva, Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biure pradėta įgyvendinti kartu su kalendorine šios vasaros pradžia. Šių susitikimų tikslas – rūpintis visos šeimos psichine sveikata ir mokytis pozityvių tėvystės įgūdžių. Vieną kartą per mėnesį, tėveliams patogiu laiku, kvietėme juos pasikalbėti apie tai, kaip kurti ir išsaugoti gerus tarpusavio santykius su vaikais, ką reiškia drausminimas, kaip efektyviai tą daryti ir prieš rugsėjį – apie namuose sumaištį keliantį vaikų mokymosi motyvacijos trūkumą.

Birželio 28 dieną Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biure lankėsi Vytauto Didžiojo universiteto Socialinio darbo katedros lektorė, paramos šeimai centro „Darnūs namai“ viena iš įkūrėjų dr. Jorūnė Vyšniauskytė-Rimkienė, kalbėjusi apie ryšio su vaiku stiprinimo būdus ir padėjusi kiekvienai susitikimo dalyvei atsakyti tiek į įgarsintus, tiek į savyje išlaikytus klausimus. Tądien kalbėjome apie nuolatinį vaiko „meilės puodynės pildymą“ – buvimą su juo viename lygmenyje, nors ir apie trumpus, bet apie bendrus šeimos ritualus ir kokybišką laiką kartu. Lektorės manymu, Gary Chapman, Ross Campbell knyga „Penkios vaikų meilės kalbos“ yra gera pradžia šia tema besidomintiems tėveliams.

Liepos 25 dieną kvietėme į susitikimą, kuriame kalbėjome apie efektyvų drausminimą, sėkmingą ribų kūrimą ir jų išlaikymą šeimoje. Tądien svečiuose lankėsi Vytauto Didžiojo universiteto Socialinio darbo katedros lektorė, emeritė dr. Teresė Nijolė Liobikienė. Ne vienai susitikimo dalyvei ko gero įstrigo gyvenimiškos patirties įkvėpti pavyzdžiai, kurie byloja apie tai, jog santykyje su vaiku, vaikui labai reikalingas aiškumas: tėvai ir vaikai tam tikras sąvokas supranta ir vartoja tikrai ne taip pat, todėl, bandant nustatyti tam tikras taisykles šeimoje nepakanka jų įvardinti vienu žodžiu – su vaiku būtina kalbėtis ir kiekvieną klausimą detaliai aptarti atsižvelgiant į vaiko amžiaus galimybes.

Beprasidedant naujiems mokslo metams – rugpjūčio 29 dieną svečiuose lankėsi ugdymo studijos „Pieva“ įkūrėja, specialioji pedagogė Neringa Kaminskienė, kuri kalbėjo apie vaiko mokymosi motyvacijos trūkumą ir tai, kaip šiuos procesus gali įtakoti arba, kaip bebūtų gaila, neigiamai veikti patys tėveliai. Neringos nuomone, sąvoka „tinginys“ nėra vartotina – tai mokymosi motyvacijos trūkumas, kurį mokyklos bendruomenė – sėkmingas tėvelių, pedagogų ir mokinio tandemas tikrai gali išspręsti. Lektorė ne kartą akcentavo, kad kuo anksčiau vaikas pajus pareigos / atsakomybės ir pasekmės ryšį, tuo efektyvesni ateityje bus mokymosi procesai. Ne veltui sakoma, kad gera pradžia – pusė darbo. Lektorė siūlo patiems mažiausiems namuose negailėti pareigų – netgi pats elementariausias darbas, toks kaip gėlės priežiūra ir patirtos emocijos po to, kai pamiršus šį darbą gėlė nuvys, leis vaikučiams sėkmingai ugdyti pareigos jausmą, kuris, augant vaikui sėkmingai pasitarnaus ir vaiko mokymosi procesuose.

Šių susitikimų idėja buvo labai parasta: laimingi vaikai auga laimingose šeimose, o laimingos šeimos kuria kitokią – sveikesnę, pozityvesnę ir laimingesnę visuomenę. Labai gaila, kad dalyvių skaičius buvo žymiai mažesnis, nei buvo planuota ir tikėtasi. Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai kviečia aktyviau palaikyti šią Tėvų akademijos iniciatyvą ir motyvuotus tėvelius rašyti mums socialiniame tinkle Facebook apie Jums aktualias temas, kurias norėtumėte aptarti susitikimuose dar šį rudenį.

Visuomenės sveikatos specialistė
(jaunimui palankių sveikatos priežiūros paslaugų koordinatorė)
Rasa Simonavičienė